ברכה לדן ליום הולדת 18

This item was filled under [ Ben Hail בן חיל ]

יום הולדת 18 לדן

19.05.2012

כתב והקריא בן חיל

דן, דן, דן,

אתה כל כך מאורגן

וגם, כפי שנראה, גם להטוטן, ( הדברים יתבהרו בהמשך)

מתרוצצות בי, וכנראה גם בחלק מהנוכחים פה, שתי מחשבות בו זמנית

מצד אחד – כבר בן 18? ומצד שני – רק בן 18?

ואני אסביר: מצד אחד – נדמה שרק אתמול חגגנו לך בר מצווה והנה אתה כבר בן 18 ומצד שני – אתה מוכיח בגרות מעבר לגילך ולכן התמיהה – רק בן 18?

ושוב, מצד אחד – עד לא מזמן, ילד, חניך בנוער העובד, שעדין מחפש את דרכו, משחק בכדורסל וכדורגל ומצד שני – כבר מדריך חניכים בעצמך ובוחר במוסיקה כמקצוע ותחום התעניינות עיקרי.

בבר המצווה אבא שלך בחר להקריא לך מסה של הפילוסוף והוגה הדעות  מישל דה מונטיין  שעוסקת בחשיבותה של חברות. נראה לי שלקחת את הדברים לליבך ואכן אתה תמיד מוקף חברים.

אבא ואימא הרעיפו עליך אז ברכות ואיחולים אבל גם ציפיות, גם פה אפשר לומר שעמדת בכל המטלות ומילאת את כל הציפיות בלימודים, בנוער העובד, בחוגים למיניהם, בהצגות ובבחינות, תוך כדי הפגנה וירטואוזית רבת פנים.

השבוע הופיעה בעיתון כתבה של תלמידת י”ב שבה היא סיפרה על סדר היום הבלתי אפשרי שלה ושל חבריה ללימודים ועל ההכנות לבחינות בגרות ועל הצורך לקבוע סדרי עדיפות מה ללמוד ומה להשאיר לפעם אחרת. ואני מצטט:

בזמן ספרות לומדים להיסטוריה

בזמן היסטוריה לומדים לאזרחות

בזמן אזרחות לומדים לספרות

ככה זה סוף י”ב

הבגרות בעדיפות ראשונה

המתכונת אחריה

ולשיעורי השלמה אף אחד לא יגיע

עבודה אחת מתוך שתים לא תוגש. סוף ציטוט

למקרא הדברים חשבתי לעצמי איך אתה מספיק לעשות את כל מה שהתלמידה תיארה ובנוסף לזה גם את כל הפעילות החוץ-לימודית שלך. אני בטוח שאם היינו מצמידים לך צלם לעקוב אחריך – משהו בסגנון

– יום עם דן יפת –

היינו מקבלים סרט נפלא בעוד שהצלם היה נופל מהרגלים. האמת היא שזה קצת מפליא אותי איך אתה באמת מנהל את סדר היום שלך, איך אתה יודע איפה להיות ומתי וכל זה בלי עזרה ובלי מזכירות.

דרך אגב, יובל – יום עם דן יפת – נראה רעיון לא רע לסרט מרתק.

בין כל שלל העיסוקים וההתחייבויות שלו, דן מצא גם זמן לקרוא ולהתעמק במחזות של חנוך לוין. ואל יהי הדבר קל בעיניכם, זו בהחלט משימה לא קלה.

אז איך באמת מצליחים לעמוד בציפיות של ההורים לגדול, להתפתח וללמוד לבחינות בגרות, לשחק בהצגות, ללמוד לנגן בגיטרה ובפסנתר ולכתוב מוסיקה  להצגות ופזמונים, להיות גם חניך וגם מדריך בנוער העובד והלומד וכנראה בעוד דברים שלא מניתי.

התשובה היא פשוטה, צריך זוג הורים כמו אורלי ויפתח, שמצאו כנראה את האיזון הנכון של מסגרת וחוקים עם מינון מתאים של עידוד וחופש פעולה ליוזמה, ליצירתיות ומחשבה פורייה.

מה עוד צריך, צריך גם שני אחים תומכים, במקרה הזה אח ואחות, יובל ושני, שגם להם יש חלק ביצירת האווירה הרב תרבותית של מוסיקה, ספרים, הצגות וסרטים.

בין שלל העיסוקים שלהם הם מוצאים זמן לתמוך ולעודד את דן בכל ההופעות שלו וגם ללכת איתו להצגות תיאטרון.

לסיום, נאחל לך בשם כל הנוכחים, ובשם כל הקרובים בארץ וברחבי העולם, יום הולדת שמח, ושנה מלאת אתגרים ועניין.

שמור על הסקרנות, טפח את החברות, וקח את הכל בקלות – שנת השרות תעבור בכיף וכך גם השרות הצבאי.

כל טוב ובהצלחה!!!

ובעניין אחר

להזכירכם – בחודש שעבר מלאה שנה לבר בצבא, את דרך החתחתים שדן עובר עכשיו עשתה בר בשנה שעברה ונראה שעברה את בחינות הבגרות בהצלחה יתירה ודי בקלות.

דרך אגב, לא הרבה יודעים שבר גם מציירת וציור של בר נבחר לייצג את בסיס מטכ”ל בקריה בתערוכה נודדת של ציורים שארגנה האגודה למען החיל.

בהצלחה בר והמשך שרות נעים.

ובלונדון יוני ואליוט יחגגו יום הולדת משותף ביום שני 21.05

אז מזל טוב ואיחולים לבביים גם להם

בנוסף ושוב בלונדון, אמונה חוגגת היום יום הולדת לפופי הנכדה, כן ירבו

ואחרונה אחרונה חביבה

יום הולדת שמח ואיחולים מקרב לב גם לשירה שיום ההולדת שלה חל ממש היום.

Tagged with: [ , ]
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Comment